Προστάτης και Διατροφή




Όλοι οι άνδρες κατά την διάρκεια της ζωής τους είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα παρουσιάσουν διαταραχή στον προστάτη. Ένα μεγάλο ποσοστό παρουσιάζει προστατίτιδες από την έναρξη της αναπαραγωγικής τους ηλικίας.
Από τα 30 και άνω και ειδικά στα 50 έτη το 50% παρουσιάζει υπερπλασία του προστάτη.
Ο καρκίνος του προστάτη εκδηλώνεται άνω από τα 50 έτη με μεγαλύτερα ποσοστά εκδήλωσης τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Οι παράγοντες εκδήλωσης του είναι πολλοί αλλά ειδικότερα γενετικοί και διατροφικοί.


Η πρόληψη τόσο στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση όσο και του υγιεινού τρόπου ζωής μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην αποφυγή των παραπάνω διαταραχών.

Ειδικότερα στην διατροφή των ανδρών συνίστανται:

Διατροφή με χαμηλά λιπαρά.
Αποφύγετε την ζάχαρη και τα επεξεργασμένα γλυκαντικά.
Αποφύγετε τα ζωικά λιπαρά.
Επιλέξτε τα μονοακόρεστα λιπαρά (Ελαιόλαδο, σουσάμι, ταχίνι, αβοκάντο, λινέλαιο, καρύδια, αμύγδαλα, κολοκυθόσποροι).

Προτιμήστε καθημερινά φρούτα και λαχανικά.
Τρώτε Μικρά Ψάρια.
Μειώστε την κατανάλωση γαλακτοκομικών, επιλεκτικά προτιμήστε το γιαούρτι και ειδικά το κατσικίσιο και το πρόβειο.
Πίνετε πράσινο τσάι.
Περιορίστε το αλκοόλ. Πίνετε ένα ποτήρι κρασί με τα γεύματα.
Περιορίστε τις πικάντικες τροφές ( καυτερά, πικάντικα, παστά).
Επιβάλλεται η λήψη πολλών υγρών.
Διατηρήστε ένα υγιές βάρος.
Για την καλή λειτουργία του προστάτη:
Τροφές που περιέχουν λυκοπενιο (ντομάτα, καρπούζι).
Τροφές που περιέχουν ψευδάργυρο (βοδινό κρέας, κολοκυθόσποροι, λιναρόσποροι, όσπρια, ξηροί καρποί, αυγά, ολικής αλέσεως κινόα, ρύζι, βρώμη, μαύρη σοκολάτα).
Τροφές που περιέχουν σελήνιο (κοτόπουλο, μοσχάρι, ψάρια, φακές, βρώμη, μανιτάρια, βραζιλιάνικα φιστίκια, ηλιόσποροι, ρύζι, φασόλια, αυγά).
Προληπτικά είναι ωφέλιμο να τρεφόμαστε με αντικαρκινικές τροφές:
Κουρκουμας (σε νερό, σούπες, σάλτσες, με την προσθήκη ελάχιστου πιπεριού).
Σκόρδο, κρεμμύδι, πλούσια σε πολυφαινολες και ισχυρές θειούχες ενώσεις, τα οποία αναστέλλουν την ανάπτυξη του καρκίνου.
Γλυκόριζα.
Τσουκνίδα.
Πράσινο Τσάι (πολυφαινόλες)
Ρόδια (πολυφαινόλες)
Κόκκινο Κρασί (πολυφαινόλες)
Σταυράνθη Λαχανικά (Μπρόκολο, Κουνουπίδι, Λάχανα)
Ω-3 λιπαρά (μικρά ψάρια, σαρδέλα, γαύρο, γόπα, τσιπούρα, πέστροφα).
Saw palmetto. Εκτεταμένες έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητα του βοτάνου αυτού στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του προστάτη.
Τριγωνέλλα βότανο.
Αλφα Αλφα βότανο.
Πυρήνες Βερίκοκου.
Η ενημέρωση των ανδρών από την ενηλικίωση τους για την λειτουργία του προστάτη και την προφύλαξη του από τυχόν κίνδυνους, μπορούν να ελαττώσουν τις πιθανότητες να εκδηλωθεί κάποια ασθένεια.
Η περιποίηση και φροντίδα του σώματος μας είναι μέρος της πρόληψης, για ένα καλύτερο και ποιοτικότερο τρόπο ζωής.
*Οι πληροφορίες που περιέχονται στην σελίδα ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια θεραπεία ή διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας.


το διαβάσαμε ΕΔΩ
Επιμέλεια άρθρου: Χρήστος Πέγιος.
Προστάτης και Διατροφή  Προστάτης και Διατροφή Reviewed by D.Pap on 11:50:00 μ.μ. Rating: 5
'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
Από το Blogger.