Βιταμίνες και Πηγές βιταμινών



Οι βιταμίνες είναι τάξη οργανικών χημικών ενώσεων, οι οποίες είναι απαραίτητες για την κανονική αύξηση και διατήρηση ενός ζωντανού οργανισμού, ο οποίος δεν είναι σε θέση να τις συνθέσει. Ανευρίσκονται στην τροφή των (ετερότροφων) οργανισμών, δρουν ακόμη και όταν ανευρίσκονται σε πολύ μικρές ποσότητες, ενώ δεν έχουν θερμιδική αξία.
Η δράση τους έγκειται στην ρύθμιση της μεταβολικής διαδικασίας και των ενεργειακών μετατροπών που συμβαίνουν στον οργανισμό.
Η έννοια της βιταμίνης διατυπώθηκε πρώτη φορά από τον Ολλανδό ιατρό Κρίστιαν Άικμαν, ο οποίος τιμήθηκε με Βραβείο Νόμπελ το 1896 που ανακάλυψε ότι η ασθένεια μπέρι-μπέρι οφειλόταν στη χρήση αποφλοιωμένου ρυζιού, ενώ με το πλήρες ρύζι δεν εμφανιζόταν. Παρουσίασε ένα πείραμα με εκχύλισμα πλήρους ρυζιού κατά της νόσου και η ιδιότητα αυτή αποδόθηκε σε μία αζωτούχο ένωση. Ο Φουνκ (Funk) πρότεινε τότε τον όρο βιταμίνη, ο οποίος υιοθετήθηκε, αλλά αποδείχθηκε ατυχής, καθώς πολλές ενώσεις της τάξης των βιταμινών δεν περιέχουν άζωτο.
Οι βιταμίνες συμβολίστηκαν με γράμματα σύμφωνα με τη λειτουργία της κάθε μίας από αυτές. 
Στη πορεία του χρόνου τους δόθηκαν κατάλληλες ονομασίες που έχουν να κάνουν με τη χημική τους δομή. 
Σήμερα είναι γνωστές με ένα γράμμα του λατινικού αλφαβήτου ή με την εμπειρική τους ονομασία.

Βιταμίνη Α
Κίτρινα ή πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, συκώτι, γαλακτοκομικά προϊόντα.
(Διαβάστε... Τα κυνόροδα είναι επίσης άριστη πηγή βιταμινών Α, Κ, Ε, Β (Β2, Β3), και D.)

Βιταμίνη Β1
Μαγιά, σιτάρι, δημητριακά ολικής αλέσεως, συκώτι.
(Διαβάστε...Βιταμίνες: Οι σωματοφύλακες της υγείας- Πως θα τις βρείτε στην φύση (Λίστα))

Βιταμίνη Β2

Μαγιά, δημητριακά ολικής αλέσεως, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, πίτουρα, γάλα και αυγά.

Βιταμίνη Β3 (Νιασσίνη)

Κρέας, πουλερικά, ψάρια, εμπλουτισμένα δημητριακά, φυστίκια, πατάτες, γαλακτοκομικά προϊόντα, αυγά.

Βιταμίνη Β5 (Παντοθενικό οξύ)

Άπαχο κρέας, δημητριακά ολικής αλέσεως, φακές, φρούτα και λαχανικά.

Βιταμίνη Β6
Ψάρια, Άπαχο κρέας, πολερικά, μπανάνες, δαμάσκινα, ξερά φασόλια, δημητριακά ολικής αλέσεως, αβοκάντο.
(Διαβάστε...ΒΙΤΑΜΝΗ Β6, Η ΑΠAΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΛΕΓΜΟΝEΣ)

Βιταμίνη Β8(Βιοτίνη)

Δημητριακά ολικής αλέσεως,μαγιά, συκώτι, φακές.

Βιταμίνη Β9(Φυλλικό οξύ)

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, πίτουρα, ξερά μπιζέλια, φασόλια και φακές.
(Διαβάστε...Βιταμίνες που προστατεύουν και επιδιορθώνουν το DNA προστατεύοντάς μας από πλήθος ασθενειών και επιβραδύνοντας τη γήρανση)
Βιταμίνη Β12
Προϊόντα κρέατος, θαλασσινά, γαλακτοκομικά προϊόντα.

Εσπεριδοειδή, μούρα και λαχανικά- ειδικά πατάτες και πιπεριές.
(Διαβάστε... Η Βιταμίνη C ως Θεραπεία κατά του Καρκίνου! - Τα οφέλη της δεν σταματούν στο ανοσοποιητικό!)

Βιταμίνη D

Ηλιακό φώς, ψάρια, αυγά, βούτυρο, εμπλουτισμένη μαργαρίνη και γαλακτοκομικά προϊόντα. 
(Διαβάστε...Η πολύτιμη βιταμίνη D για τον έλεγχο του βάρους και ασπίδα για πολλά αυτοάνοσα)

Βιταμίνη E

Δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηροί καρποί, φύτρα σταριού, ελαιόλαδο.
(Διαβάστε...ΦΥΣΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ)

Βιταμίνη K
Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά προϊόντα και δημητριακά ολικής αλέσεως.
(Διαβάστε...Η τροφή ας είναι το φάρμακο μας και το φάρμακο μας ας είναι η τροφή)
*Οι πληροφορίες που περιέχονται στην σελίδα ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια θεραπεία ή διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. 


Βιταμίνες και Πηγές βιταμινών  Βιταμίνες και Πηγές βιταμινών Reviewed by D. Papadopoulos on 5:35:00 μ.μ. Rating: 5
'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
Από το Blogger.